Grupurile de lucru FIHR joacă un rol esențial în cadrul organizației, concentrându-se pe domenii de politică specifice. Fiecare grup se reunește cel puțin o dată pe lună și se dedică unui anumit domeniu, valorificând expertiza mai multor reprezentanți din rândul membrilor FIHR. Întâlnirile sunt pregătite și moderate de către echipa executiva a FIHR.

Legal & Fiscalitate

Coordonare – Stefan Balaur, Simona Constantinescu

Teme abordate:

  1. Autorități locale: Autorizație de funcționare fără termen de valabilitate – Legea 310/2024 ;  Parcări hoteluri (OUG150/2024); Reducere cuantum taxa specială de promovare turistică în București (HCGB)
  2. Legislație națională: Amânare termene sancțiuni e-transport, e-TVA; Modificare metodologii ORDA – litigiu in desfasurare;  Implementare RetuRO;  Raportare turiști non-EU
  3. Legislație europeană: TVA în era digitală – acord în cadrul ECOFIN – în curs de aprobare de Consiliul EU; Mediu liber de fumat – recomandare adoptată;  Directivă stagii de practică – în curs de adoptare
Membership

Coordonare – Calin Ile

Teme abordate:

  • Catalog beneficii membri,
  • Implicare in proiecte educationale – Zilele Portilor Deschise, Ziua Educatiei
  • Identificare de linii de finanțare disponibile
  • Organizare de seminare de informare : fiscalitate, Returo, ORDA, inspectii etc
  • Organizare de evenimente regionale si nationale : Caravana FIHR, Gala anuala a FIHR, Conferinta Ziua Turismului etc
Educatie

Coordonare – Marius Bazavan

Teme abordate:

  1. Actualizare standarde Ocupaționale:  14 SO amânate de la arhivare, posiblitate de formare profesională;  2 SO modificate (Guvernanță de hotel și Șef recepție hotel)
  2. Documentare & centralizare listă furnizori de cursuri specifice
  3. Evenimente de conștientizare a angajaților
  4. Ziua Porților Deschise & Ziua Educației (peste 2.400 de elevi participanți, cca 100 de locații, 35  orașe). Participare la deschiderea anului  universitar (ASE, USAMV etc.)
Targuri si Promovare

Coordonare – Dragos Anastasiu si Calin Ile

Teme abordate:

  1. Promovare internațională: Participare la târguri internaționale (Berlin, Londra, Varșovia), cu participare gratuită pentru membrii FIHR; Suport infotrips pentru agentii turism sau influenceri
  2. Promovare extinsă: Implicare în proiecte naționale (Destinația Anului, Vin la Mare, Rethink etc.) ; Participare evenimente conexe